Maciej Giżejewski

 

Maciej Mustafa Giżejewski

Cajonista, conguero, perkusjonista i perkusista od wielu lat związany z Danza del Fuego  współpracował m.in. z Trilok Gurtu, Panagiotis Andreou, Ramesh Shotam, Giridhar Ghatam Udupa, Julio Davalos, Cheb Miloud, Stanisław Soyka, Krzysztof Ścierański, Magda Navarrete,Vibraslap, Lanaya oraz solistami i zespołami z Maroka, Kuby, Senegalu, Brazylii, Indii, Algierii, Hiszpanii, USA i Chin.
Jego pasją jest wszystko co perkusyjne, pełne życia i emocji.
Akompaniował na zajęciach z folkloru afrokubańskiego na większości festiwali w Polsce jak i na Barcelona Guaguanco Festival 2012 takim tancerzom jak Julio Manguero, Yeni Molinet, Hector Oviedo Abreu, Yoannis Tamayo, Jorge Camaguey, Danger Rodriguez, Eryk&Martyna.
Zdobywca 3 tytułów rekordu Guinessa z Republiką Czadu Zbyszka Łowżyła i 4miejsca w 2ndo Concurso De Cajon Barcelona 2009.
Tworzy projekty world music Bliongo, Danza Del Fuego, Punto Latino, Drum Work.

Od 2009 roku jest kuratorem Festiwalu Perkusyjnego Korzenie Rytmu oraz warsztatów taneczno-muzycznych Corazon Rumbero. Z zamiłowania etnomuzykolog i kolekcjoner wiedzy i umiejętności perkusyjnych.
W 2011 roku odbył dwie muzyczne podróże do Maroka, podczas których miał okazję grać wesela i ceremonie transu z lokalnymi mistrzami muzyki tradycyjnej.
Na przełomie 2013 i 2014 miał okazję pojechać w 3miesięczną trasę koncertową z latynoskim zespołem Ocho Punto G po Irlandii i Maroku.
Prowadził warsztaty bębniarskie w szwedzkim mieście Umea (Europejskiej Stolicy Kultury 2014) w ramach programu „Dziecko Potrafi” a jego sylwetka jest przedstawiona w rosyjskim filmie dokumentalnym o sambie na świecie „Brasilomania”.
Współtworzył oprawę muzyczną do spektaklu coachingowego Życie Bez Ograniczeń 2015 m.in. z Nick Vujcic i Les Brown dla 40 tys widzów, czyli na pełnym stadionie Inea Poznań.

Intensywnie studiuje cajon flamenco, conga, djembe, darbuka i perkusję a swój groove uzupełnia instrumentami
– afrokubańskimi (bata, bongo, timbales),
– brazyliskimi (surdo, repinique, timbau, caixa),
– afrykańskimi (dunun, tama, calebasse, udu, balafon),
– obręczowymi (kanjira,pandeiro,daf,riq,bendir),
–  perkusjonaliami tradycyjnymi i zrobionymi z recyclingu (shakery, caxixi, cabasa, chequere, chocalho, ago-go, campana etc).

 

Dodaj komentarz